FANDOM

Łupek
Skrzydla-ognia-tom-1-smocze-proroctwo-b-iext30769670.jpg
Łupek na okładce 1. części
Występowanie
Seria "Skrzydła Ognia"
Pierwsze pojawienie "Smocze Proroctwo"
Podstawowe informacje
Płeć samiec
Tytuły Smoczę Przeznaczenia, "Bystry Błotoskrzydły"
Przyjaciele Tsunami, Słonko, Gwiezdny Lotnik, Gloria, Groźba, rodzeństwo
Wrogowie królowa Czerwień, Wyskrobki
Informacje biograficzne
Status żyje
Wiek 6 lat (w 1. części)
Lokalizacja obecnie ukrywa się w Królestwie Błot
Wygląd
Kolor łusek brązowe
Kolor oczu nieznany
Wielkość średnia
Broń pazury, kły, ogień
Ogień zwykły

Łupek - jedno ze Smocząt Przeznaczenia. Smok ten wykluł się z czerwonego jaja i próbował zniszczyć jaja pozostałych Smocząt Przeznaczenia, jednak później okazało się, że Łupek, będąc skrzydliskiem, próbował pomóc smoczętom wykluć się. Jest potężnym Błotoskrzydłym, ale nie potrafi użyć swojej siły przeciw innym smokom.

RodzinaEdytuj

Łupek został sprzedany przez swoją matkę, Rogożę, która oddała go Szponom Pokoju w zamian za kilka krów. Siostra matki smoka, Asza, była przedstawicielką Szponów - przekazując jajo Łupka pozostałym opiekunom smocząt zginęła. Ojciec Błotoskrzydłego pozostaje nieznany.

Łupek ma także rodzeństwo - Tataraka, który został zamiast Łupka skrzydliskiem, Kropiatkę, Bażantkę, Moczara, Ugiera oraz Żurawicę, która została zabita w bitwie.

Smoczęta PrzeznaczeniaEdytuj

Łupek jest jednym ze Smocząt Przeznaczenia. Jest bardzo lojalny wobec przyjaciół i stara się ich chronić.Przeznaczeniem smoków jet zakończyć wojnę i wybrać jedną z trzech kandydatek na królową Piaskoskrzydłych.

RelacjeEdytuj

Tsunami

Łupek jest ze smoczycą bardzo zżyty. Gdy Tsunami jest uwięziona przez Pustułkę smok chce ją uwolnić i mimo wszystko, jest wdzięczny smoczycy, że przestaje mówić, gdy Pustułka grozi, że powiesi go na łańcuchu przy suficie. Traktuje ją jak siostrę.

Gwiezdny Lotnik

Młody Błotoskrzydły przyjaźni się z Nocoskrzydłym, którego podziwia. Nie za bardzo lubi, gdy Gwiezdny Lotnik zaczyna opowiadać o historiach przeczytanych w zwojach, ale jest wobec niego lojalny. Bardzo dobrze go zna.

Słonko

Smoczę, gdy Słonko zostaje zabrana przez Czerwień, pozostaje jej wierny. Wymyśla plan, dzięki któremu Piaskoskrzydła odzyskuje wolność. Nie chce jej zostawiać.

Gloria

Młody Łupek bardzo ją lubi. Gdy opiekunowie postanawiają utopić smoczycę smok wymyśla sposób na uratowanie przyjaciółki. Jest bardzo wdzięczny gdy Gloria ratuje go na arenie za pomocą swoich zębów jadowych.

Groźba

Jest córką Pustułki, jednej z opiekunów Smocząt Przeznaczenia. Łupek jako jedyny postanawia zaufać Nieboskrzydłej. Groźba ma w sobie nieco za dużo ognia i jako jedyny może jej dotknąć. Współczuje jej, gdy odkrywa jaka smoczyca jest samotna.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki