FANDOM

Wikia_Logo.png Ta strona zawiera treści lub informacje z Dziedzictwo Wiki.
Dziedzictwo (Cykl)
Dziedzictwocaokopia.png
Podstawowe informacje
Autor Christopher Paolinii
Data wydania (świat) I "Eragon" - 2002 r.

II "Najstarszy" - 2005 r. III "Brisingr" - 2008 r. IV "Dziedzictwo" cz. 1 - 2011 r. V "Dziedzictwo" cz. 2 - 2011 r.

Data wydania (Polska) I "Eragon" - 2004 r.

Tom/Ilość tomów 4, ostatni w dwóch częściach
Dziedzictwo (ang. inheritance) - cykl napisany przez Christophera Paoliniego. Pierwszą część napisał gdy miał piętnaście lat. Od razu zyskała popularność. Do tej pory ukazało się pięć książek. Ostatnia kończy fabułę, więc nie należy spodziewać się kolejnych.

Tomy Edytuj

I "Eragon" - 2002 r. (pl. 2004)

II "Najstarszy" - 2005 r. (pl. 2005)

III "Brisingr" - 2008 r. (pl. 2008)

IV "Dziedzictwo" cz. 1 - 2011 r. (pl. 2011)

V "Dziedzictwo" cz. 2 - 2011 r. (pl. 2011)

Fabuła Edytuj

UWAGA! Poniższe treści mogą zdradzać fabułę książki, filmu lub gry (pomiń sekcję)
Eragon.jpg

Księga pierwsza cyklu Dziedzictwo - Eragon

Eragon mieszka na farmie razem z wujem i kuzynem. W Alagaesii panuje tyran - król Galbatorix. Zabił on Smoczych Jeźdźców - strażników pokoju i sprawiedliwości. Było to 100 lat temu. Eragon odnajduje w lesie smocze jajo. Niedługo wykluwa się z niego smoczyca - Saphira, jak nazwał ją chłopak. Po paru tygodniach do osady przybywają stworzenia służące królowi - szukają jaja. Zabijają wuja Eragona. Chce on się zemścić i razem z Bromem - bajarzem, który wydaje się być kimś więcej, wyruszają za mordercami.

Najstarszy-okładka.jpg

Księga druga - Najstarszy

Po wielkiej walce w Farthen Durze, Eragonowi pozostała blizna na plecach, przez którą nie mógł się nadwyrężać. Kiedy pozostałe rany chłopaka się zagoiły, wraz z Orikiem i Aryą wyruszył do Ellesmery - stolicy elfów, gdzie miał kontynuować szkolenie.

Kiedy tam dotarli, zostali bardzo mile przyjęci - elfy traktowały Saphirę niemal jak bóstwo.

Okazało się też, że istnieje drugi Jeździec i jego smok - Oromis i Glaedr, którzy mieli zająć się szkoleniem Eragona i Saphiry.

Podczas wielkiego święta elfów - Agaeti Blodhern, czyli Święto Przysięgi Krwi - Eragon został odmieniony przez smoki. Wyglądał bardziej jak elf, niż człowiek, jego blizna zniknęła a siłą, szybkością i zwinnością dorównywał elfom.

Kiedy wrócił, nie ukończył szkolenia, ponieważ Galbatorix wysłał armię do Surdy, gdzie przebywali Vardeni i Nasuada, której Eragon złożył hołd.

Wojnę wygrali Vardeni - udział Eragona i Saphiry w walce miał na nią ogromny wpływ.

Kiedy bitwa była już prawie skończona, pojawił się inny smok - Cierń i jego Jeździec, Murtagh.

Eragon zaczął walczyć razem z Saphirą, jednak Murtagh i jego smok wygrali. Nie mieli nakazu zabić Eragona i Saphiry, tylko ich pojmać, a Eragon był starym przyjacielem Murtagha, którego uznano za zmarłego - dlatego uwolnił ich, po czym odlecieli.

Brisingr book cover.png
Księga trzecia - Brisingr
Koniec spoilerów.
Zobacz także inne artykuły związane z cyklem ,,Dziedzictwo":
Smoki Bid'DaumCierńGlaedrFírnenSaphiraSaphira IShruikan
Smoczy Jeźdźcy BromEragonOromis

Więcej z Fandomu

Losowa wiki