FANDOM

Wikia_Logo.png Ta strona zawiera treści lub informacje z Fairy Tail Wiki.
Igneel
Igneel
Występowanie
Seria Fairy Tail
Pierwsze pojawienie Fairy Tail odcinek 48/rozdział 101
Podstawowe informacje
Gatunek Smok Ognia
Płeć Samiec
Rodzina Natsu Dragneel (przybrany syn)
Informacje biograficzne
Status Martwy
Wiek Bliżej nieokreślony, powyżej setki
Data śmierci Zniknął 7 lipca 777 roku
Wygląd
Kolor łusek Czerwone i żółte
Kolor oczu Żółte
Wielkość Ogromny
Broń Ogień, siła, inteligencja
Ogień Płomienie

Igneel (jap. イグニール wymowa: 'Igunīru')- smok występujący w anime Fairy Tail. Wychował Smoczego Zabójcę Natsu Dragnella.

Wygląd Edytuj

Gad ten jest ogromnym, czerwonym smokiem. Na jego łbie widnieje para rogów. Na nosie Igneela równiez znajduje się róg, mniejszy od tych z tyłu głowy smoka.

Na pysku Igneela widnieje kilka blizn. Oczy smoka są żółte, zazwyczaj świecą się.

Gad posiada parę dużych, błoniastych skrzydeł. Wzdłuż jego grzbietu, ogona i szyi ciągną się trójkątne kolce w kolorze bordowym. Smok ma cztery, silne łapy, a każda z nich ma pięć palców, z czego każdy jest zakończony szponem.

Charakter Edytuj

Igneel jest nieco arogancki, ale pozostaje kochającym rodzicem. Co prawda zostawił Natsu na pastwę losu, gdy ten był mały, ale po chłopaku widać wyraźne ślady zażyłości ze smokiem.

Historia Edytuj

Smok zniknął 7 lipca 777 roku, ale przedtem zdążył nauczyć swego przybranego syna czytać i pisać.

  • Moc Ognistego Smoczego Zabójcy - obejmuje tworzenie i manipulację ognia. W mandze wykazano, że Igneel może stworzyć ogień obejmujący całe jego ciało. W anime, pokazany jest ogień wystarczająco gorący, by stopić całą jaskinie, a Igneel pozostał bez obrażeń, nawet gdy lawa spływała mu po plecach i paszczy.
  • Telepatia - dzięki tej umiejętności gad potrafi kontaktować się bezpośrednio ze swoim przybranym synem, Natsu.
  • Lot - jak większość smoków, Igneel zdolny jest do lotu dzięki swoim silnym skrzydłom.
  • Ogromna siła - smok ma ogromną siłę, potrafi również dobrze walczyć, podobnie jak większość smoków.
  • Mowa - Igneel władał ludzką mową, ponadto potrafił czytać i pisać, dzięki czemu nauczył tego Natsu.

Ciekawostki Edytuj

  • Zgodnie z wcześniejszych rozdziałów serii; Igneel uczy liter Natsu. Wyjaśniono w anime, że tylko nauczył go alfabetu - Natsu miał problemy z czytaniem rzeczy, które nie miały nic wspólnego z jedzeniem.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki