FANDOM

Autorem tego niezwykłego gada jest Dyfcia001. Pamiętaj, aby nie dodawać żadnych informacji niepotwierdzonych przez autora.

Kolczasty Smok Europejski - Gatunek smoka występujący tylko w Europie.

WyglądEdytuj

Jak wskazuje nazwa, Kolczasty Smok Europejski ma mnóstwo kolców.

Jego ciało jest podobne do ciała węża. Całe jest pokryte małymi kolcami. Na grzbiecie oraz na końcówce ogona są one większe. Z tyłu głowy smoka kolce układają się w kształt "korony".

Smok posiada silne, tylne łapy zakończone ostrymi szponami. Nie posiada przednich łap.

Smoki z tego gatunku posiadają dwie pary ogromnych skrzydeł, co umożliwia im bardzo szybkie poruszanie się w powietrzu. Z braku przednich łap, smok opiera się na jednej z par skrzydeł.

Łuski smoka są delikatne, dlatego posiada on tyle kolców.

Brzuch smoka jest bardzo twardy.

Łuski smoka mogą być każdego koloru, jednak najczęściej są one brązowe, a brzuch jest biały.

Smoki z tego gatunku osiągają zazwyczaj około 20 metrów długości i 3 metry wysokości.

WystępowanieEdytuj

Jak wskazuje nazwa, smok występuje tylko w Europie. Najczęściej osiedla się w dużych lasach, albo w jaskiniach blisko morza.

DietaEdytuj

Europejski Smok Kolczasty żywi się rybami, ale kiedy głoduje jest w stanie zjeść nawet człowieka.

ZachowanieEdytuj

Większość przedstawicieli tego gatunku jest wrogo nastawiona do ludzi, jednak zdarzają się wyjątki.

Smoki te są wybredne oraz złośliwe, ale dla swoich przyjaciół ( niekoniecznie smoczych ) mogłyby zginąć.

Kolczaste Smoki Europejskie są ciekawskie, ale nieufne. Większość jest inteligentna, ale ( podobnie jak u ludzi) zdarzają się wyjątki.

UmiejętnościEdytuj

Kolczasty Smok Europejski posiada kilka umiejętności:

  • Wystrzeliwanie kolców - smok może wystrzeliwać kolce, lecz robi to rzadko, ponieważ jeden kolec odrasta jeden tydzień.
  • Ogień - jak większość smoków, Kolczasty Smok Europejski potrafi ziać ogniem. Robi on to w ostateczności, ponieważ ognia może użyć raz dziennie.
  • Mowa - niektóre smoki z tego gatunku posiadają zdolność mowy.

SłabościEdytuj

Smoki z tego gatunku posiadają kilka słabości:

  • Fotofobia- smoki te nie przepadają za światłem i boją się go.
  • Rodentofobia - Kolczaste Smoki Europejskie, o dziwo, boją się gryzoni, więc starają się ich unikać.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki