FANDOM

Wikia_Logo.png Ta strona zawiera treści lub informacje z Elder Scrolls Wiki.
Krwawy Smok
Blood dragon skyrim
Krwawy Smok w okolicach Mortalu
Podstawowe informacje
Siedlisko Tamriel, Skyrim
Dieta Wszelakie mięso (również ludzkie)
Rodzina Wszystkie dovy
Umiejętności Lot, ogień/lód, Krzyki, mowa
Broń Lot, ogień.lód, Krzyki, inteligencja
Wygląd i charakter
Kolor łusek Bladozielone
Kolor oczu Pastelowo zielone
Rozmiaru Duży; dorosły gad osiąga rozmiary gospody
Zachowanie Krwawe Smoki są wrogie w stosunku do rozumnych ras (czasem również do dovów)
Wrogowie gatunku Wszystkie rozumne rasy Tamriel
Przyjeciele gatunku Dovy (nie zawsze)
Krwawy Smok (ang. Bood Dragon; de. Blutdrache; dov. Sos Dovah) - gatunek dovy występujący w grze The Elder Scrolls V: Skyrim. Jest jednym z najsłabszych smoków w grze.

Wygląd Edytuj

Jaszczury te mają nieduży łeb, otoczony dużą ilością cienkich rogów połączonych ze sobą błoną. Oczy Krwawych Smoków są jedyne w swoim rodzaju, jeśli chodzi o dovy. Ich źrenice są poziome, podobne do żabich. Ślepia są one zielonkawe i blade. Nie posiada rogu na nosie występującego u prawie wszystkich smoków, poza trzema: Krwawym, Czcigodnym i Wężowym. Ich szyja jest szczupła, co nie jest powszechne wśród smoków. Na grzbiecie smok posiada\ błonę, podobnie jak na ogonie. Mimo tego, że jest jednym z gadów najmniej przypominających inne smoki z prowincji Skyrim, mają też do nich wiele podobieństw, jak np. skrzydła. Są duże, jak u wszystkich smoków z Tamriel i zakończone zakrzywionym szponem i są błoniaste.

Relacje i zachowanie Edytuj

Krwawe Smoki są wrogo nastawione do ras rozumnych Tamriel. Czasem walczą z innymi smokami, jak każde dovah.

Gdy smok zauważy jakiegoś podróżnika lub pomniejszego drapieżnika (wilk, pająk z tundry), atakuje. Dotyczy to też Dovahkiina.

  • Lot - Jak większość smoków, Krwawe Smoki potrafią latać dzięki swym potężnym skrzydłom. Robią to prawie cały czas i kochają to, dlatego rzadko znajduje się smoka, który długo siedzi w jednym miejscu (poza smokami strzegącymi Ścian Słów).
  • Ogień/lód - gady te potrafią znać obydwa te Krzyki, lecz w większości znają tylko jeden z nich. Potrafią zionąć strumieniem płomieni bądź lodu, lub swym Thu'um utworzyć kulę ognia lub mrozu, którą mogą rzucić w przeciwnika. Jest ona silniejsza od zwykłego strumienia ognia, lecz gad musi dłużej poczekać z użyciem innego Krzyku po sięgnięciu po kulę.
  • Mowa - wszystkie dovah posiadają zdolność mowy, inaczej nie potrafiłyby posługiwać się Krzykami, czyli nie posiadałyby umiejętności zionięcia ogniem lub lodem. Z niektórymi smokami, takimi jak Paarthurnax lub Odahviing możemy porozmawiać. Z tym drugim jedynie po wykonaniu odpowiedniego zadania.
  • Inteligencja - smoki ze Skyrim są rozumną rasą, choć wielu uważa je po prostu za zwierzęta. Posługują się mową (Dovahzul i językiem ludzkim), co jest jednym z dowodów świadczących o wielkiej inteligencji gadów.
  • Nieśmiertelność - na Krwawe Smoki, jak na wszystkie dovah, nie wpływa czas. Mogą żyć setki, a nawet tysiące lat. Najstarszymi znanymi dovah są prawdopodobnie Alduin i Paarthurnax.

Siedlisko Edytuj

Pomimo tego, że większość dovah kocha góry, Krwawe Smoki najczęściej są spotykane na bagnach i w okolicach Mortalu, Zimowej Twierdzy i Wichrowego Tronu - okolic wysuniętych daleko na północ Skyrim, które w większości są równinami skutymi lodem.

Galeria Edytuj

Zobacz także... Edytuj

...inne artykuły związane z Krwawym Smokiem:
Inne gatunki smoków z The Elder Scrolls: Czcigodny SmokDovahKrwawy SmokLegendarny SmokPradawny SmokSmok MrozuStary SmokSzkieletowy SmokWężowy Smok
Nazwane smoki z The Elder Scrolls: AlduinDurnehviirKruziikrelKrosulhahMirmulnirNaaslaarumNafaalilargusOdahviingPaarthurnaxRelonikivSahloknirSahrotaarViinturuthVuljotnookVulthuryol
Inne artykuły dotyczące The Elder Scrolls: KrzykSmocze DziecięSmoczy kurhanŚciana AlduinaŚciana Słów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki