FANDOM

Wikia_Logo.png Ta strona zawiera treści lub informacje z Elder Scrolls Wiki.
Legendarny Smok
Legendary Dragon 01
Podstawowe informacje
Siedlisko Tamriel, Skyrim
Dieta Wszelakie mięso (również ludzkie)
Rodzina Wszystkie dovy
Umiejętności Lot, ogień/lód, mowa, Krzyki
Broń Krzyki, lot, ogień/lód, inteligencja
Wygląd i charakter
Kolor łusek Bladoróżowe
Kolor oczu Mlecznobiałe
Rozmiaru Duży; dorosły gad może osiągnąć rozmiary gospody
Zachowanie Są wrogie w stosunku do rozumnych ras (czasem również dovów)
Wrogowie gatunku Rozumne rasy Tamriel
Przyjeciele gatunku Dovy
Legendarny Smok (ang. Legendary Dragon; de. Legendärer Drache; dov. Zooruv Dovah) - gatunek dovy występujący w grze The Elder Scrolls V: Skyrim.

Wygląd Edytuj

Legendarne Smoki mają krótki pysk, ich rogi zakrzywione są w sposób podobny jak u kozłów. Ich oczy są mlecznobiałe, i wyróżniają się najbardziej ze wszystkich oczu dovów - są w rzeczywistości czterema mniejszymi oczyma położonymi blisko siebie, niemalże się stykającymi. Poza tym legendarne gady wyglądają podobnie do reszty dovów.

Relacje i zachowanie Edytuj

Legendarne Smoki są wrogo nastawione do ras rozumnych Tamriel. Czasem walczą z innymi smokami, jak każde dovah.

Gdy smok zauważy jakiegoś podróżnika lub pomniejszego drapieżnika (wilk, pająk z tundry), atakuje. Dotyczy to też Dovahkiina.

  • Lot - jak większość smoków, Legendarne Gady potrafią latać dzięki swym potężnym skrzydłom. Robią to prawie cały czas i kochają to, dlatego rzadko znajduje się smoka, który długo siedzi w jednym miejscu (poza smokami strzegącymi Ścian Słów).
  • Ogień/lód - gady te potrafią znać obydwa te Krzyki, lecz w większości znają tylko jeden z nich. Potrafią zionąć strumieniem płomieni bądź lodu, lub swym Thu'um utworzyć kulę ognia lub mrozu, którą mogą rzucić w przeciwnika. Jest ona silniejsza od zwykłego strumienia ognia (lub lodu), lecz gad musi dłużej poczekać z użyciem innego Krzyku po sięgnięciu po kulę.
  • Mowa - wszystkie dovah posiadają zdolność mowy, inaczej nie potrafiłyby posługiwać się Krzykami, czyli nie posiadałyby umiejętności zionięcia ogniem lub lodem. Z niektórymi smokami, takimi jak Paarthurnax lub Odahviing możemy porozmawiać. Z tym drugim jedynie po wykonaniu odpowiedniego zadania.
  • Inteligencja - smoki ze Skyrim są rozumną rasą, choć wielu uważa je po prostu za zwierzęta. Posługują się mową (Dovahzul i językiem ludzkim), co jest jednym z dowodów świadczących o wielkiej inteligencji gadów.
  • Nieśmiertelność - na Legendarne Smoki, jak na wszystkie dovah, nie wpływa czas. Mogą żyć setki, a nawet tysiące lat. Najstarszymi znanymi dovah są prawdopodobnie Alduin i Paarthurnax.

Siedlisko Edytuj

Legendarne Smoki, podobnie jak inne dovah, kochają góry, lecz można je także znaleźć na równinach Białej Grani, Pograniczu i innych włościach Skyrim. Najwięcej tych gadów zamieszkuje granicę Pogranicza, Białej Grani i Samotni.

Niektóre z nich spoczywają w smoczych kurhanach. Są to miejsca, w których zostały pogrzebane smoki. Alduin, latający po Skyrim i je ożywiający, znajduje się najczęściej przy jednym z nich, wcielając swój plan w życie. Smoki, miast odlatywać od swych grobowców, pozostają blisko nich, krążąc w pobliżu.

Legendarne Smoki są rzadsze od pozostałych. Ich pojawianie się zależy od poziomu gry, na jakim gra gracz oraz postępu w wątku głównym.

Galeria Edytuj

Zobacz także... Edytuj

...inne artykuły związane z Legendarnym Smokiem:
Inne gatunki smoków z The Elder Scrolls: Czcigodny SmokDovahKrwawy SmokLegendarny SmokPradawny SmokSmok MrozuStary SmokSzkieletowy SmokWężowy Smok
Nazwane smoki z The Elder Scrolls: AlduinDurnehviirKruziikrelKrosulhahMirmulnirNaaslaarumNafaalilargusOdahviingPaarthurnaxRelonikivSahloknirSahrotaarViinturuthVuljotnookVulthuryol
Inne artykuły dotyczące The Elder Scrolls: KrzykSmocze DziecięSmoczy kurhanŚciana AlduinaŚciana Słów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki