FANDOM

Wikia_Logo.png Ta strona zawiera treści lub informacje z Jak Wytresować Smoka Wiki.
Maruda
Hotburple F2.png
Występowanie
Seria "Jak wytresować smoka"
Pierwsze pojawienie "Jak wytresować smoka 2"
Podstawowe informacje
Gatunek Hotburple
Jeździec
Właściciel
Pyskacz
Przyjaciele Czkawka, Wichura, Sztukamięs, Jot i Wym, Hakokieł, Chmuroskok, Astrid, Valka
Informacje biograficzne
Status Żyje
Wiek Nieznany
Wygląd
Wielkość 2.72 metra wysokości

4 metry długości

Maruda (ang. Grump) - leniwy, gapowaty smok z gatunku Hotburple, należący do Pyskacza Gbura. Po raz pierwszy pojawia się w filmie Jak wytresować smoka 2.

Wygląd Edytuj

Hotburple F2.png

Maruda jest na razie jedynym znanym przedstawicielem swojego gatunku, pojawiającym się w filmach. Na pierwszy rzut oka przypomina Gronkla, lecz ciało jest większe i bardziej płaskie, skrzydła większe w stosunku do ciała, zaś głowa wyraźnie spłaszczona. Nie posiada wystających zębów, a jego oczy znajdują się niżej, po obu stronach głowy. Co jednak niewątpliwie upodabnia go do Gronkiela, to wiele grudowatych wypustek na całym ciele, segmentowane ciało i ogólna barwa.

Jego ciało jest brązowe (miejscami fioletowe) i pokryte twardymi grudkami o tej samej barwie. Co ciekawe, w przeciwieństwie do większości smoków grzbiet jest jaśniejszy, natomiast brzuch ciemniejszy. Skrzydła zdobią plamy o barwie fioletu. Jego oczy mają intensywnie żółtą barwę.

Zachowanie Edytuj

Ciało Marudy jest ciężkie, co w połączeniu z jego lenistwem wygląda naprawdę zabawnie. Smok ten ląduje, opadając płasko na ziemię i niemal od razu zapadając w sen. Maksymalnie ogranicza swoje ruchy, zwykle ruszając tylko głową. Macha skrzydłami dość wolno, jednak wystarczająco, by móc latać. Z całą pewnością smok nie potrafi wykonywać wielu akrobacji powietrznych.

Według gry Rise of Berk, ten leniwy smok potrafi zapaść sen nawet podczas jedzenia czy lotu.

Charakter Edytuj

Smok niemal cały czas spędza, śpiąc. Ma ciężkie cielsko, które trudno jest mu podnieść z ziemi i nie ułatwiają tego krótkie, dość chude łapy. Z tego powodu większość czasu leży płasko na ziemi. Zdecydowanie nie należy do agresywnych ani zbyt wojowniczych smoków - jego walka ogranicza się przelatywania nad wrogami i powalania ich twardym ogonem. Maruda sprawia również wrażenie smoka niezwykle leniwego, z niechęcią spełnia nawet najprostsze prośby swojego właściciela. Trudno stwierdzić, czy jest bardzo przywiązany do jeźdźca, ponieważ głównie śpi.

Umiejętności Edytuj

  • Uderzenie ogonem - potrafi latać nisko, zaledwie dwa metry nad ziemią, i atakować ogonem ludzi stojących pod nim.
  • Siła - może nosić Pyskacza oraz różne ciężkie przedmioty na plecach bez oznak zmęczenia. Prawdopodobnie duży bagaż nie stanowi dla niego dużego problemu, ponieważ sam smok bardzo dużo waży.
  • Strzał lawą - smok może strzelić potężnym pociskiem płynnej lawy. Pyskacz wykorzystuje ogień smoka w swojej kuźni do rozgrzewania pieca.

Zobacz także...Edytuj

Postacie z ,,Jak Wytresować Smoka"
Smoki Czerwona ŚmierćHakokiełJot i WymMarudaSzczerbatekSztukamięsWichura

Więcej z Fandomu

Losowa wiki