FANDOM

Morskoskrzydłe
Typical SeaWing.jpg
Podstawowe informacje
Siedlisko Królestwo Morza
Dieta Ryby, mięso
Rodzina Smoki
Umiejętności Lot, pływanie
Broń Szpony, silny ogon
Wygląd i charakter
Kolor łusek Niebieskie, zielone lub turkusowe
Kolor oczu Różne
Rozmiaru Dość duże
Zachowanie Odważne, lojalne
Wrogowie gatunku Wyskrobki (Ludzie), obecnie - królowe Pożoga i Iskra oraz ich sojusznicy

Morskoskrzydłe - smoki, jedno ze smoczych plemion zamieszkujących Pyrrię, a konkretniej Królestwo Morza położone na jej zachodzie. W Wielkiej Wojnie gatunek ten sprzymierzył się z Żagwią.

WyglądEdytuj

Morskoskrzydłe mogą mieć różne barwy kojarzące się z oceanami - od ciemnej zieleni, przez blady, prawie biały błękit, aż po granatowy z lekkim fioletowym zabarwieniem. Mają niewielkie, błoniaste skrzydła z czterema paliczkami. Piąty palec odstaje jako dodatkowy szpon. Między pazurami mają błony pławne, które ułatwiają im pływanie. Smoki te posiadają skrzela, które umieszczone są na szyi. Gady te mogą zapalić pasy na ogonie, pysku, skrzydłach oraz brzuchu. Na głowie Morskoskrzydłe mają uszy, krótkie rogi, a pod brodą błoniastą "bródkę". Wzdłuż grzbietu ciągnie się kolejny rząd błon. Drugi, krótszy, jest na klatce piersiowej. Smoki mają silne ogony, którymi mogą wywoływać potężne fale. Ułatwiają im też one pływanie oraz stanowią broń umożliwiającą pozbawienie przytomności przeciwnika dzięki sile uderzenia.

ZdolnościEdytuj

Morskoskrzydłe dzięki skrzelom potrafią oddychać pod wodą, a błona pławna między pazurami ułatwia im pływanie. Są znakomitymi pływakami. Potrafią widzieć w ciemnościach, a uderzeniami potężnego ogona wywoływać wysokie fale. Rzecz jasna potrafią latać. Warto zaznaczyć, że nie umieją ziać ogniem.

Morskoskrzydłe są jednym z plemion, w którym od wieków wykluwają się smoki-animusy, ale tylko w królewskiej rodzinie. Pierwszym od lat animusem (którego mocy świadoma była królowa) była jej córka Ukwiał.

ZwyczajeEdytuj

Królową Morskoskrzydłych jest Korala. Poznajemy ją dopiero w 2. tomie, kiedy Tsunami wybiera się z przyjaciółmi do Królestwa Morza. Chodziły pogłoski o klątwie dotyczącej wszystkich jej smocząt płci żeńskiej (czyli potencjalnych następczyć tronu), gdyż, poza Orką, wszystkie smoczęta zostały zabite jeszcze będąc w jajkach lub tuż po wykluciu. Pod koniec "Smoczego Proroctwa" dowiadujemy się jednak, że jajo Tsunami zostało wykradnięte przez Płetwonoga z królewskiej wylęgarni, co oznacza, że Tsunami jest następczynią tronu. Drugą następczynią może być też jej młodsza siostra, Ukwiał (jej jajo przetrwało, ponieważ Królowa Korala sama przy nim czuwała cały rok) lub, wykluta poza wylęgarnią Alka (jej jajem zaopiekowała się Tsunami z przyjaciółmi).

W podejmowaniu decyzji pomaga Korali Rada, w której zasiadają najbardziej zaufane smoki odpowiadające za różne funkcje, takie jak: opieka nad smoczętami, obrona, łączność, magia i działalność wydawnicza, rolnictwo, wojna, skarb, wymiar sprawiedliwości, polowanie.

System szkolnictwa Morskoskrzydłych na pierwszym miejscu uwzględnia czytanie zwojów, ponieważ niemal wszystkie zostały napisane przez Królową Koralę. Większość z nich jest także na obowiązkowej liście lektur. Szkoły zmieniają program tak, żeby smoczęta miały czas na przeczytania wszystkich zwojów Korali.

Morskoskrzydłe posiadają dwa pałace - Głębinowy, do którego mogą dostać się tylko smoki z ich plemienia (w końcu jako jedyne w Pyrri mogą oddychać pod wodą i widzieć w ciemnościach) oraz Letni, nad wodą, w którym przebywają wszyscy goście królowej niebędący Morskoskrzydłymi (na przykład Żagiew).

Smoki te używają morskiego języka kiedy są pod wodą. Polega on na miganiu różnymi pasami na pysku, ogonie, brzuchu i skrzydłach w różnej kolejności i szybkości oraz wykonuwaniu różnych gestów łapami. W "Smoczym Proroctwie" Tsunami mówi Łupkowi, że mogą one też służyć do wabienia partnera.

DietaEdytuj

Morskoskrzydłe prawdopodobnie żywią się rybami, ale nie pogardzą też zwierzętami czy owocami.

Znane MorskoskrzydłeEdytuj

  • Księżniczka Tsunami
  • Płetwonóg
  • Królowa Korala
  • Król Skrzele
  • Księżniczka Ukwiał
  • Księżniczka Alka
  • Księżniczka Orka (wspomniana)
  • Przybój
  • Wir
  • Śledź
  • Ostryga
  • Krasnorost
  • Flądra
  • Murena
  • Rekin
  • Żółwica
  • Pirania
  • Nautilus
  • Perła
  • Laguna
  • Kalmar
  • Albatros (wspomniany)

GaleriaEdytuj

Typical SeaWing.jpg

Typowy Morskoskrzydły, rysunek z książki autorstwa Joy Ang

SeaWingGer.jpg

Typowy Morskoskrzydły z niemieckiego wydania książek

SeaWingUK.jpg

Morskoskrzydły na okładce wydania książki w Wielkiej Brytanii

Więcej z Fandomu

Losowa wiki