FANDOM

UWAGA! Poniższe treści mogą zdradzać fabułę książki, filmu lub gry (pomiń sekcję)
[...] Opowiadano mi, że Severian musiał poderwać cały korpus Oficerski i wszystkie smoki, żeby obronić miasto. I że pozwolił Nelly na udział w walce, mimo że wysiadywała jajo, bo go o to poprosiła. Taka właśnie była moja Nelly! Lojalna i pełna poświęcenia!

—Fabien, Dziewiąty Mag

Nelly - smoczyca występująca w serii "Dziewiąty Mag" autorstwa polskiej pisarki fantasy pod pseudonimem Alice Rosalie Reystone. Samica ta była bliską przyjaciółką Fabiena, partnerką Nereta i matką nienarodzonego smoczęta.
Nelly
Występowanie
Seria Dziewiąty Mag A.R.Reystone
Książka Dziewiąty Mag
Film Brak
Pierwsze pojawienie Dziewiąty Mag
Podstawowe informacje
Gatunek Smok
Płeć Samica
Jeździec
Właściciel
Fabien
Przyjaciele Fabien, Neret, większość smoków Korpusu i oficerów
Wrogowie Wrogie stworzenia atakujące dziewięć miast
Informacje biograficzne
Status Martwa
Wiek Nieznany (poniżej 100 lat)
Data narodzin Nieznana (zostało wspomniane, iż była na nagrobku smoczycy, lecz nie została podana)
Data śmierci Nieznana (zostało wspomniane, iż była na nagrobku smoczycy, lecz nie została podana)
Lokalizacja Dawniej smocze stajnie
Wygląd
Kolor łusek Nieznany
Kolor oczu Nieznany
Wielkość Nieznana
Cechy
szczególne
Łagodny charakter
Broń Szpony, pazury, ogień, siła
Ogień Płomienie

Wygląd Edytuj

Wygląd smoczycy nie został szczegółowo opisany. Można przypuszczać, iż jej łuski były czarne, gdyż jej posąg był wykonany z czarnego marmuru, lecz nie jest to pewne.

Charakter Edytuj

Nelly lubiła zapach bzu, była szybka, inteligentna i bardzo przyjazna. ,,To było fantastyczne zwierzę!", jak opisał ją Fabien, jej właściciel.

Historia Edytuj

Matka Nelly zginęła podczas składania jaj, lecz dzięki pomocy innej smoczycy, młode smoczę przyszło na świat. Samiczka znała swego właściciela, Fabiena, od urodzenia - obserwował to, jak dorastała, jej pierwsze próby zionięcia ogniem i pierwsze loty.

Smoczyca jako swojego partnera wybrała Nereta i spodziewała się z nim potomstwa. Wkrótce potem złożyła jajo, które wysiadywała. Przez ten czas zaprzestała brania udziału w misjach i patrolach.

Lecz pewnego dnia wrogie stworzenia zaatakowały bardzo zaciekle. był to drugi największy atak w dziejach miasta. Severian musiał poderwać cały korpus oficerski i wszystkie smoki, by obronić miasto. A Nelly, wysiadująca jajo, poprosiła Severiana o zgodę na udział w walce. Mężczyzna zgodził się, ale dla smoczycy nie skończyło się to dobrze.

Zginęła w walce z dwiema chimerami, w czasie tegoż ataku na trzecie miasto. Jej jajo zamarzło bez matki, a Neret stał się agresywny.

Nelly została kilka razy wspomniana przez swego właściciela, Fabiena. Został jej nawet poświęcony dłuższy fragment, podczas którego poznajemy jej historię opowiadaną przez Fabiena na smoczym cmentarzu.

  • Lot - Nelly była zdolna do lotu, jak znacząca większość swych pobratymców.
  • Mowa i telepatia - smoczyca porozumiewała się mową ludzką, jak i poprzez telepatię.
  • Ogień - podobnie jak większość jej pobratymców, Nelly posiadała zdolność zionięcia płomieniami.
Koniec spoilerów.

Ciekawostki Edytuj

  • Większość smoków nie miała swoich właścicieli, gdyż są traktowane jak istoty święte. Jednak Nelly z nieznanych powodów była odstępstwem od tej zasady.

Zobacz także... Edytuj

...inne postaci z "":
Smoki CrillemCroyEsterNellyNeretVirgilVivianne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki