FANDOM

UWAGA! Poniższe treści mogą zdradzać fabułę książki, filmu lub gry (pomiń sekcję)
Neret - smok bojowy występujący w serii "Dziewiąty Mag" autorstwa polskiej pisarki fantasy pod pseudonimem Alice Rosalie Reystone. Jest najgroźniejszym, lecz jednocześnie i najsilniejszym smokiem Korpusu.
Neret
Występowanie
Seria Dziewiąty Mag autorstwa A. R. Reystone
Książka Dziewiąty Mag
Film Brak
Pierwsze pojawienie Dziewiąty Mag
Podstawowe informacje
Gatunek Smok
Płeć Samiec
Jeździec
Właściciel
Brak
Rodzina Nelly (partnerka), Nienarodzone jajo Nelly (dziecko)
Przyjaciele Ariel, smoki Korpusu
Wrogowie Wrogie stworzenia atakujące Dziewięć Miast
Informacje biograficzne
Status Żyje
Wiek Nieznany
Data narodzin Nieznana
Data śmierci Brak
Lokalizacja Smocze stajnie
Wygląd
Kolor łusek Czarne
Kolor oczu Nieznany
Wielkość Ogromny
Cechy
szczególne
Agresywny charakter
Broń Ogień, szpony, kły, siła
Ogień Płomienie

Wygląd Edytuj

Gad ten ma twarde, czarne łuski i jedną parę silnych, ogromnych skrzydeł. Posiada dobrze umięśnione ciało, które w połączeniu z agresywnym charakterem smoka sprawia, iż jest on najsilniejszym smokiem Korpusu.

Charakter Edytuj

Smok po stracie ukochanej Nelly stał się wredny i agresywny. Jednak przyznał się Ariel, że musi sprawiać wrażenie groźnego, żeby wymigać się od pracy. W realu jest on nawet miły.

Historia Edytuj

Neret jest smokiem Korpusu, czyli walczy o Miasta w wojnie ze stworami atakującymi je. Na swoją partnerkę wybrał Nelly, przyjaciółkę elfa Fabiena. Razem ze smoczycą spodziewali się smoczęta, lecz podczas wyjątkowo silnego ataku piękna przyszłość smoka została obrócona w proch.

Wrogie stworzenia atakowały tak zaciekle, że musiano wykorzystać wszystkie smoki ze stajni. Nelly wysiadywała w tym czasie jajo, lecz ubłagała generała Zoriana, by ją puścił do walki. Ten się zgodził, lecz był to wielki błąd.

Nelly zginęła w trakcie walki, a jajo zamarzło. Neret po stracie swej ukochanej stał się agresywny i buntowniczy.

Wkrótce potem spotkał Ariel. Przy pierwszym spotkaniu wystraszył ją, lecąc nisko i rycząc przy tym tuz nad jej głową. Następnie w stajniach puścił do niej oko.

Następnie został wysłany na misję, podczas której ogromny troll atakujący miasto rozerwał mu skrzydło i zranił bok. Podczas gdy wszyscy oficerowie spisali gada na straty, Ariel zajęła się jego obrażeniami, dzięki czemu poznali się bliżej.

Neret okazał się sympatyczny. Z grzecznością często oferował Ariel, że kłopoczących ludzi może dla niej pożreć, jeśli zechce. Wyznał jej wtedy, że jest taki agresywny by dali mu spokój i nie zanudzali patrolami.

  • Lot - dzięki swoim potężnym skrzydłom, smok zdolny jest do lotu, a nawet jest najszybszym ze znanych smoków Korpusu.
  • Siła - dzięki intensywnym ćwiczeniom Neret jest również jednym z najsilniejszych smoków.
  • Mowa - jak każdy smok, gad ten jest zdolny do rozmowy z ludźmi.
  • Telepatia - Neret, podobnie jak jego pobratymcy, potrafi rozmawiać telepatycznie z innymi istotami do tego zdolnymi, a także czytać ich myśli nieosłonione zaklęciem.
    Koniec spoilerów.

Zobacz także... Edytuj

...inne postaci z "Dziewiątego Maga":
Smoki CrillemCroyEsterNellyNeretVirgilVivianne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki