FANDOM

Wikia_Logo.png Ta strona zawiera treści lub informacje z Elder Scrolls Wiki.

Paarthurnax
Paarthurnax
Występowanie
Seria ,,The Elder Scrolls"
Pierwsze pojawienie ,,The Elder Scrolls V: Skyrim"
Podstawowe informacje
Gatunek Smok
Płeć Samiec
Tytuły Mistrz
Rodzina Alduin (brat)
Przyjaciele Smocze Dziecięta, Siwobrodzi
Wrogowie Alduin
Informacje biograficzne
Status Prawdopodobnie żyje
Lokalizacja Nieokreślona, smok odleciał ze Skyrim po zabiciu Alduina, jednak wcześniej zamieszkiwał Gardło Świata, najwyższą górę w Skyrim
Wygląd
Kolor łusek blady żółto-zielony
Kolor oczu białe
Broń Ogień, kły, pazury, magia, Krzyki
Co jest lepsze, urodzić się dobrym czy ogromnym wysiłkiem przezwyciężyć swą spaczoną naturę?

Paarthurnax – smok z gry The Elder Scrolls V: Skyrim. Tłumacząc ze smoczego, jego imię oznacza „Władcę Okrutnych Ambicji” (Paar – ambicja, Thur – władca, Nax – okrucieństwo).

Wygląd Edytuj

Łuski Paarthurnaxa są koloru brudnej żółci połączonej z brudną zielenią. Jego ciało pokrywają płytki kostne tworzące pancerz. Jego brzuch i kolce są koloru brudnej bieli, natomiast oczy są szare. Jego prawy róg został do połowy odłamany. Błony jego skrzydeł są poszarpane. Po Paarthurnaxie widać oznaki bardzo długiego życia i wielu stoczonych walk.

Charakter Edytuj

Paarthurnax, pomimo tego, że jest smokiem, nie jest zły - od zawsze powstrzymywał w sobie bestię, której inne smoki nie były w stanie zatrzymać. Jako jeden z niewielu, bądź jako jedyny, woli rozwiązywać kłopoty rozmową, nie walką. Potrafi rozmawiać po ludzku, jednak w jego wypowiedziach niektóre słowa wymawia po Dovahzul.

Historia Edytuj

UWAGA! Poniższe treści mogą zdradzać fabułę książki, filmu lub gry (pomiń sekcję)

Paarthurnax jest bratem Alduina. Początkowo był on jego generałem w czasach Smoczej Wojny, jednakże przełamał on swoją władczą naturę i zdradził Pożeracza Światów, przyłączając się do ludzkiego powstania. Nauczał ich Thu'um (Krzyków), dzięki czemu szanse na zwycięstwo znacznie wzrosły. Ostatecznie udało mu się przeżyć, wraz z nielicznymi smokami.

Po upadku smoków zasiedlił się na na najwyższej górze w Skyrim – Gardle Świata. Dowodzi on Siwobrodymi – grupą mędrców pomagającym każdemu początkującemu Smoczemu Dziecięciu. Uczą Krzyków, czyli słów w mowie smoków (Dovahzul), które posiadają w sobie ogromna moc, np. Fus Ro Dah! – co wytrąca przeciwnika z równowagi oraz rzuca nim kilka metrów dalej.

Pomaga Smoczemu Dziecięciu w różnych sprawach, najczęściej daje mu misje, aby ten je wykonał oraz pomaga mu w medytacji nad Thu'um. To właśnie Paarthurnax doprowadził Smocze Dziecię do Alduina. W Sovngardzie Dovahkiin zabił Pożeracza Światów. Gdy wrócił, Paarthurnax pogratulował mu, razem z innymi smokami, po czym wszystkie odleciały z doliny Skyrim. Jednakże samego Paarthurnaxa (jak i towarzyszącemu mu Odahviinga) wciąż będzie można później spotkać na najwyższej górze Skyrim.

Paarthurnax

Istnieje także dokończenie linii zadań u Ostrzy (ugrupowania zabójcy smoków, którzy współdziałają ze Smoczym Dziecięciem), które polega na zabiciu Paarthurnaxa. Usprawiedliwiają swoją decyzję brakiem zaufania wobec byłego sojusznika Pożeracza Światów. Twierdzą, że skoro raz już kogoś zdradził to tym bardziej nie powinno mu się ufać. Na szczęście dla graczy lubiących starego smoka istnieje modyfikacja, pozwalająca graczom wybrać, po której stronie zechcą stanąć: Ostrzy czy Siwobrodych. Wybranie jednej z nich kończy się unicestwieniem drugiej.

Koniec spoilerów.

Galeria Edytuj

Zobacz także...Edytuj

...inne artykuły związane ze Smoczym Kurhanem:
Inne gatunki smoków z The Elder Scrolls: Czcigodny SmokDovah] • Krwawy SmokLegendarny SmokPradawny SmokSmok MrozuStary SmokSzkieletowy SmokWężowy Smok
Nazwane smoki z The Elder Scrolls: AlduinDurnehviirKruziikrelKrosulhahMirmulnirNaaslaarumNafaalilargusOdahviingPaarthurnaxRelonikivSahloknirSahrotaarViinturuthVuljotnookVulthuryol
Inne artykuły dotyczące The Elder Scrolls: KrzykSmocze DziecięSmoczy kurhanŚciana AlduinaŚciana Słów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki