Fandom

Smokeły Wikia

Pradawny Smok

199stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Wikia_Logo.png Ta strona zawiera treści lub informacje z Elder Scrolls Wiki.
Pradawny Smok (Skyrim)
Ancient dragon skyrim.jpg
Przykładowy Stary Smok
Podstawowe informacje
Siedlisko Tamriel, Skyrim
Dieta Wszelakie mięso (także ludzkie)
Rodzina Wszystkie dovy
Umiejętności Lot, ogień/lód, mowa, Krzyki
Broń Lot, ogień/lód, inteligencja, Krzyki
Wygląd i charakter
Kolor łusek Czerwono-czarne
Kolor oczu Zielony/brązowy/żółty
Rozmiaru Duży; dorosły gad może osiągnąć rozmiary gospody.
Zachowanie Wrogie w stosunku do ras rozumnych (poza innymi smokami, chociaż pomiędzy nimi też dochodzi do walk)
Wrogowie gatunku Wszystkie rasy rozumne
Przyjeciele gatunku Dovy
Pradawny Smok (ang. Ancient Dragon) - gatunek dovy występujący w grze The Elder Scrolls V: Skyrim. Jest silniejszy od zwykłych dovów i Starego Smoka, ale słabszy od Krwawego Smoka, Smoka Mrozu, Legendarnego Smoka, Wężowego Smoka, Szkieletowego Smoka i Czcigodnego Smoka.

Wygląd Edytuj

Łuski tych jaszczurów są czerwono-żółto-czarne. Ich rogi są zakrzywione lekko do wewnętrznej strony łba. Oczy są małe i zielone lub żółte. Pradawne Smoki posiadają parę silnych łap średniego rozmiaru zakończonych trzema, czarnymi i ostrymi szponami. Szpikulce na całym ciele smoka są zakrzywione lekko do góry i nie są za duże. Smok, jak prawie każdy, posiada parę błoniastych skrzydeł, którym zawdzięcza swoją umiejętność lotu. Błony skrzydeł są żółto-czarne. Ogon kończy się szeroką płytką kostną w kształcie trójkąta z bokami lekko wciętymi do środka, płytka jest nieco postrzępiona.

Relacje i zachowanie Edytuj

Pradawne Smoki są wrogo nastawione do ras rozumnych Tamriel. Czasem walczą z innymi smokami, jak każde dovah.

Gdy smok zauważy jakiegoś podróżnika lub pomniejszego drapieżnika (wilk, pająk z tundry), atakuje. Dotyczy to też Dovahkiina.

  • Lot - Jak większość smoków, Pradawne Smoki potrafią latać dzięki swym potężnym skrzydłom. Robią to prawie cały czas i kochają to, dlatego rzadko znajduje się smoka, który długo siedzi w jednym miejscu (poza smokami strzegącymi Ścian Słów).
  • Ogień/lód - gady te potrafią znać obydwa te Krzyki, lecz w większości znają tylko jeden z nich. Potrafią zionąć strumieniem płomieni bądź lodu, lub swym Thu'um utworzyć kulę ognia lub mrozu, którą mogą rzucić w przeciwnika. Jest ona silniejsza od zwykłego strumienia ognia, lecz gad musi dłużej poczekać z użyciem innego Krzyku po sięgnięciu po kulę.
  • Mowa - wszystkie dovah posiadają zdolność mowy, inaczej nie potrafiłyby posługiwać się Krzykami, czyli nie posiadałyby umiejętności zionięcia ogniem lub lodem. Z niektórymi smokami, takimi jak Paarthurnax lub Odahviing możemy porozmawiać. Z tym drugim jedynie po wykonaniu odpowiedniego zadania.
  • Inteligencja - smoki ze Skyrim są rozumną rasą, choć wielu uważa je po prostu za zwierzęta. Posługują się mową (Dovahzul i językiem ludzkim), co jest jednym z dowodów świadczących o wielkiej inteligencji gadów.
  • Nieśmiertelność - na aPradawne Smoki, jak na wszystkie dovah, nie wpływa czas. Mogą żyć setki, a nawet tysiące lat. Najstarszymi znanymi dovah są prawdopodobnie Alduin i Paarthurnax.

Siedlisko Edytuj

Pradawne Smoki, podobnie jak inne dovah, kochają góry, lecz można je także znaleźć na równinach Białej Grani, Pograniczu i innych włościach Skyrim. Najwięcej tych gadów zamieszkuje granicę Pogranicza, Białej Grani i Samotni.

Niektóre z nich spoczywają w smoczych kurhanach. Są to miejsca, w których zostały pogrzebane smoki. Alduin, latający po Skyrim i je ożywiający, znajduje się najczęściej przy jednym z nich, wcielając swój plan w życie. Smoki, miast odlatywać od swych grobowców, pozostają blisko nich, krążąc w pobliżu.

Pradawne Smoki są rzadsze od pozostałych. Ich pojawianie się zależy od poziomu gry, na jakim gra gracz oraz postępu w wątku głównym.

Galeria Edytuj

Zobacz także... Edytuj

...inne artykuły związane z Pradawnym Smokiem:
Inne gatunki smoków z The Elder Scrolls: Czcigodny SmokDovahKrwawy SmokLegendarny SmokPradawny SmokSmok MrozuStary SmokSzkieletowy SmokWężowy Smok
Nazwane smoki z The Elder Scrolls: AlduinDurnehviirKruziikrelKrosulhahMirmulnirNaaslaarumNafaalilargusOdahviingPaarthurnaxRelonikivSahloknirSahrotaarViinturuthVuljotnookVulthuryol
Inne artykuły dotyczące The Elder Scrolls: KrzykSmocze DziecięSmoczy kurhanŚciana AlduinaŚciana Słów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki