Fandom

Smokeły Wikia

Shimmergloom

Przekierowano z Shimmerbloom

199stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Wikia_Logo.png Ta strona zawiera treści lub informacje z Faerun Wiki.
Shimmergloom
Występowanie
Seria Legenda Drizzta
Książka Legenda Drizzta księga V: Strumienie Srebra
Pierwsze pojawienie Legenda Drizzta księga V: Strumienie Srebra
Podstawowe informacje
Gatunek Smok Ciemności
Płeć Samiec
Jeździec
Właściciel
Brak
Rodzina Brak
Przyjaciele Brak
Wrogowie Krasnoludy, których pozbył się z kopalń, oraz Bruenor Battlehammer, który zabił ogromnego gada
Informacje biograficzne
Status Martwy
Wiek Nieznany dokładnie, lecz powyżej 200 lat
Lokalizacja Plan Cieni (dawniej), Mithrilowa Hala (później)
Wygląd
Kolor łusek Czarniejsze niż noc
Kolor oczu Nieznany
Wielkość Ogromny
Broń Mroczny Oddech, szpony, magia, służące mu Demoniczne Psy
Ogień Mroczny Oddech, wysysający siłę życiową ze swego celu

Schimmerbloom - Smok Ciemności występujący w książce Legenda Drizzta księga V: Strumienie Srebra. Został zabity przez krasnoluda Bruenora Battlehammera, który rzucił się na jego grzbiet z butlami oleju i płonącym płaszczem na plecach. Krasnolud przeżył dzięki ostrzu jego przyjaciela Mrocznego Elfa, Drizzta, które uchroniło go przed ogniem.

Wygląd Edytuj

Smok ma ciemniejsze niż noc łuski prawdopodobnie z racji tego, że jest prawdziwym tworem ciemności. Nie pochodzi z tego świata, lecz z innego Planu Istnienia, poświęconego cieniom. Jest on ogromny, a gdy lata jest kulą ciemności płynącą w powietrzu.

Historia Edytuj

UWAGA! Poniższe treści mogą zdradzać fabułę książki, filmu lub gry (pomiń sekcję)

Schimmerbloom wyczuł ogromne bogactwa krasnoludów w Mithrillowej Hali, więc sprowadził tam Duergary, szare krasnoludy, będące mrocznymi odpowiednikami krasnoludów z powierzchni. Smok Ciemności sprowadził też demoniczne mroczne psy, gdyż sam nie był w stanie dostać się do wszystkich zakątków ojczyzny krasnoludów. Zwyciężył, wypędzając pozostałe przy życiu krasnoludy i przywłaszczając sobie ich skarby, które ciągle rosły wytwarzane przez służących mu Duergarów.

Lecz prawowity dziedzic tronu Mithrilowej Hali powrócił z czwórką przyjaciół: Cattie-brie, jego przybraną córką rasy ludzkiej, Wulfgarem, barbarzyńcą, którego sprowadził na dobrą drogę, Regisem, halflingiem ściganym przez najlepszego zabójcę w Krainach, oraz Drizztem Do'Urdenem - Mrocznym Elfem, który porzucił swój lud zamieszkujący podziemne miasto Menzoberranzan.

Razem przyjaciele odnaleźli chwałę krasnoludów, przebywając prawie całe Zapomniane Krainy. Walczyli, lecz goniąca ich grupa, a dokładniej goniąca Drizzta i Regisa, przeszkodziła im.

Wkrótce Schimmerbloom dowiedział się o intruzach. Wysłał swe Demoniczne Psy i sam ruszył w pogoń. Znalazł ich w wąwozie Garumna - przepaści, której nie było widać dna, a oba jej brzegi łączył jedynie most. Smok zaatakował, lecz Bruenor, znalazłwszy dwie butle oleju i poszarpane szaty z oliwą, pochodnią i szatą wysmarowaną oliwą na plecach skoczył na grzbiet smoka, natomiast Cattie-brie strzelała do niego z łuku - Taulmarila, którego strzały wybuchały. Wulfgar natomiast rzucał magicznym młotem, Aegis-fangiem, który ciągle wracał do jego rąk w magiczny sposób.

Smoka zabiły płomienie, po czym razem z krasnoludem na grzbiecie spadł na samo dno Wąwozu Garumna.
Koniec spoilerów.

Umiejętności Edytuj

  • Przywoływanie Demonicznych Psów - Schimmerbloom był w stanie przywołać swe sługi: Demoniczne Psy z Planu Cieni, które wykonywały każde jego polecenie.
  • Inteligencja - widoczne było, że Smok Ciemności obdarzony jest ogromną inteligencją, co idzie w parze z mową.
  • Mowa - Smok był nadzwyczajnie inteligentny, więc umiał również mówić.
  • Lot - Schimmerbloom był w stanie latać, pozostawiając za sobą smugę ciemności, jednocześnie samemu wyglądając jak chmura mroku.
  • Mroczny Oddech - słynny zabójczy oddech ogromnego gada wysysa ze swej ofiary wszelkie siły, powoli odbierając jej życie.
  • Siła - wnioskując z ogromnego rozmiaru smoka, musiał być on nadzwyczajnie silny.

Ciekawostki Edytuj

  • Gad nie pochodził ze znanego nam świata, lecz z Planu Cieni - wymiaru zamieszkanego przez cienie.
  • Zabić go mógł jedynie ogień.

Zobacz także... Edytuj

Zobacz także inne smoki z ,,Legendy Drizzta":
Smoki: Bezimienny srebrny smok z Legendy DrizztaHefajstosIngeloakastimizilianMergandevinasanderShimmergloom

Więcej z Fandomu

Losowa wiki