FANDOM

Smocze Dziecię (dov. Dovahkiin) - postać występująca w grze The Elder Scrolls V: Skyrim. Jest najważniejszą postacią w fabule produkcji i to właśnie w Dovahkiina wciela się gracz.
Smocze Dziecię
11 111109134624 5
Dovahkiin na jednej z tapet gry Skyrim'
Występowanie
Seria The Elder Scrolls
Pierwsze pojawienie The Elder Scrolls V: Skyrim
Podstawowe informacje
Płeć Różna
Tytuły Dovahkiin
Wrogowie Smoki
Informacje biograficzne
Lokalizacja Tamriel, prowincja Skyrim

Wygląd Edytuj

Smocze Dziecię może wyglądać jak każda z ras Tamriel: Mroczny Elf, Wysoki Elf, Leśny Elf, Nord, Ork, Kajit, Argonianin lub Cesarski. Jest on zależny od wyobraźni gracza.

Historia Edytuj

Historia Dovahkiin'ów zaczyna się kilkaset lat przed wydarzeniami z gry Skyrim. Smocze Dziecięta zabijały smoki, wchłaniając ich dusze wraz z mądrością, doświadczeniem i Krzykami - czyli słowami w języku Dovahzul, którego używają smoki do np. zionięcia ogniem.

Smocze Dziecięta wyzwoliły rasy zamieszkujące Skyrim z niewoli smoków. Dowodziły Ostrzami, czyli zabójcami smoków.

Moce i umiejętnościEdytuj

  • Wchłanianie dusz pokonanych smoków - po zabiciu smoka Dovakhiin podchodzi do ciała smoka z, którego ulatnia się jego dusza ale z ciała Alduina nie ulatnia się dusza po jego zabiciu . W tym procesie skóra smoka jakby się wypalała zostawiając same kości. Dovakhiin może użyć tych dusz do zrozumienia słów mocy.
  • Nauka słów mocy - Dovakhiin podchodząc do ściany słów od razu uczy się wypiętnowanego tam słowa z danego krzyku. Dovakhiin może też nauczyć się słowa od nauczyciela (Paarthurnax i Arngeir) gdy ten krzyknie na podłogę lub ścianę a Dovakhiin podejdzie do niego. Dovakhiin może zrozumieć słowa mocy korzystając z duszy smoka. Wszystkich krzyków jest 20 po 3 słowa każdy.
  • Używanie krzyków - Dovakhiin jak każdy Dova może krzyczeć bez przygotowania. Krzyk wygląda jak okrągły podmuch mający różne działania np. odepchnięcie, spalenie, zamrorzenie czyli te same umiejętności które ma smok. Zwykli ludzie też mogą używać krzyków ale muszą wiele lat nad nimi studiować i przed krzyknięciem muszą się specjalnie przygotować. Jednym z takich ludzi jest Ulfic gdomowładny (stąd jego przydomek). Niekture Draugry (żywe trupy) też mogą krzyczeć, nie wiadomo dlaczego.

Zobacz także...Edytuj

...inne artykuły związane ze Smoczym Kurhanem:
Inne gatunki smoków z The Elder Scrolls: Czcigodny SmokDovah] • Krwawy SmokLegendarny SmokPradawny SmokSmok MrozuStary SmokSzkieletowy SmokWężowy Smok
Nazwane smoki z The Elder Scrolls: AlduinDurnehviirKruziikrelKrosulhahMirmulnirNaaslaarumNafaalilargusOdahviingPaarthurnaxRelonikivSahloknirSahrotaarViinturuthVuljotnookVulthuryol
Inne artykuły dotyczące The Elder Scrolls: KrzykSmocze DziecięSmoczy kurhanŚciana AlduinaŚciana Słów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki