Fandom

Smokeły Wikia

Smoki

200stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Fikcyjne i po części mityczne stworzenia, występujące w niemal każdej ludzkiej twórczości związanej z gatunkiem fantasy, niezależnie od tego, czy jest książką, filmem, czy grą. Przedstawiane najczęściej w formie skrzydlatej, ziejącej ogniem bestii, o ciele pokrytym łuskami, oraz wielkiej miłości różnego rodzaju błyskotek, które często magazynują w siedlisku.
Earth Elemental Dragon by MichaelJaecks.jpg

Biologia smoków Edytuj

Budowa szkieletu Edytuj

Smoki wykazują budowę szkieletu typową dla kręgowców, poszczególne gatunki różnią się jednak między sobą z uwagi na odmienną liczbę łap i obecność lub brak skrzydeł. Smocze kości, choć niewiarygodnie lekkie, stanowią solidną podporę dla ciała oraz są miejscem przyczepu dla silnych mięśni. Gatunki osiągające potężne rozmiary potrzebują sprawnego, wytrzymałego układu ruchowego.

Serce Edytuj

Co oczywiste, serce smoka cechuje znacznie większa wydajność pracy niż serca pozostałych zwierząt stałocieplnych. Ma ono cztery komory i cztery przedsionki, dzięki czemu krew sprawnie krąży w ciele. Ponadto serce smoka kurczy się około tysiąca razy na minutę (dla porównania: serce człowieka uderza 70 razy na minutę). Smocza krew może mieć kolor od jasnożółtego po czarny; w dużych ilościach wykazuje właściwości żrące, a wysuszona - leczy otwarte rany.

Skrzydła Edytuj

Nie wszystkie smoki mają skrzydła, a u tych, które je posiadają,wyróżnia się dwa rodzaje kończyn służących do latania. Pierwszy to skrzydła nietoperzowe, zbudowane ze skórnej błony rozpiętej pomiędzy długimi kośćmi palców, z których każdy zakończony jest ostrym pazurem lub kolcem. Drugi rodzaj to skrzydła ptasie,pokryte kolejnymi warstwami piór. U niektórych gatunków, na przykład u wodnika, skrzydła są szczątkowe i nie umożliwiają lotu. Przypuszczalnie zwierzęta te tak dobrze radziły sobie skacząc, biegając, lub pełzając, że ta forma skrzydeł stała się czysto niepotrzebna.

Skrzydła ptasie Edytuj

Smocze lotki mają wyjątkowo mocną, sztywną chorągiewkę, złożoną z promieni, od których odchodzą na boki promyki, pozaczepiane o siebie haczykami. Promyki smoczych piór odbijają światło, co daje opalizujący efekt, szczególnie wyraźny u lotopłazów. Kolekcjonerzy cenią smocze pióra, jednak mało kto jest na tyle lekkomyślny, by ryzykować skubanie pierza u żywego smoka; na ogół zbieracze wolą zaczekać na samoistne pierzenie.

Poruszanie skrzydłami Edytuj

Skrzydła smoka są połączone z tułowiem niezwykłymi stawami kulistymi, niewystępującymi u innych zwierząt. Staw skrzydłowy oraz silne mięśnie pozwalają smokowi poruszać skrzydłami w górę i w dół, a także obracać je w różnych płaszczyznach, co jest niezbędne do wykonywania manewrów powietrznych.

W BUDOWIE...

Naturalne siedliska smoków Edytuj

Smoki zależnie od gatunku mogą zamieszkiwać i być przystosowanymi do życia na niemal każdym obszarze Ziemi, począwszy od zimnych rejonów Arktyki, na gorących pustyniach w Afryce skończywszy. (Nie pomijając przy tym rozległych wód mórz i oceanów).

Ciekawostki Edytuj

  • Motyw smoka występował już w starożytności.
  • Smoki pojawiają się na licznych herbach.
  • Każda ze starożytnych kultur, które wierzyły w istnienie smoków wyobrażały go sobie w odmienny sposób.
  • W Piśmie Świętym smok symbolizuje szatana.
  • Czasami smoki dzielone są na smoki żywiołów, lub też smoki pór roku.

GaleriaEdytuj

Smoki ŻywiołówEdytuj

Smok Ciemności Edytuj

Smok Ziemi Edytuj

Smok Światła Edytuj

Smok Śmierci Edytuj

Smok OgniaEdytuj

Smok WodyEdytuj

Postaci z uniwersum

Dziedzictwo Edytuj

SaphiraEdytuj

Cierń Edytuj

GlaedrEdytuj

FírnenEdytuj

ShruikanEdytuj

Ostatni SmokEdytuj

DracoEdytuj

DrakeEdytuj

Jak Wytresować SmokaEdytuj

SzczerbatekEdytuj

HakokiełEdytuj

ChmuroskokEdytuj

SztukamięsEdytuj

WichuraEdytuj

Czerwona ŚmierćEdytuj

Wymyślone smokiEdytuj

Koszmar NocyEdytuj

Skrzydlaty cieńEdytuj

Mroźnik JadowityEdytuj

Strzelec SzybkoskrzydłyEdytuj

Lodowiec ArktycznyEdytuj

Szybownik CzasuEdytuj

Pokemony-SmokiEdytuj

AltariaEdytuj

AxewEdytuj

BagonEdytuj

CharizardEdytuj

CharmanderEdytuj

CharmeleonEdytuj

DeinoEdytuj

Dragonite=Edytuj

DruddigonEdytuj

FlygonEdytuj

FaxureEdytuj

GarchompEdytuj

GiratinaEdytuj

GommyEdytuj

GroudonEdytuj

HaxorusEdytuj

HydreigonEdytuj

KyuremEdytuj

=LatiasEdytuj

LugiaEdytuj

NoibatEdytuj

RayquazaEdytuj

=SalamenceEdytuj

ShelgonEdytuj

SliggoEdytuj

TrapinchEdytuj

TyranitarEdytuj

VibravaEdytuj

ZekromEdytuj

ZweilousEdytuj

ZygardeEdytuj

MitologiaEdytuj

HydraEdytuj

WyvernEdytuj

LadonEdytuj

InneEdytuj

Smok JaskiniowyEdytuj

Smocze jajaEdytuj

Rise of berkEdytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Smoki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki