FANDOM

Smoki Ziemi
Smok ziemi 2
Podstawowe informacje
Siedlisko Doliny, lasy, bagna oraz jaskinie w kanionach
Dieta Mięso, roślinność lub kamienie (opcjonalnie)
Rodzina Smoki Natury i Smoki Powietrza
Umiejętności Lot, zianie ogniem, niesamowita siła, władanie ziemią
Broń Ogień, kły, pazury
Wygląd i charakter
Kolor łusek Najczęściej brązowe/szare
Kolor oczu Często żółte/pomarańczowe/czerwone/szare
Rozmiaru Zazwyczaj duży
Zachowanie Są uparte, nieco leniwe,towarzyskie, skłonne do poświęceń w obronie przyjaciół, przywiązują się do swego terytorium i będą go bronić.
Wrogowie gatunku Smoki Wody, Smoki Ognia
Smoki Ziemi (ang. Dragons of Earth) - Przedstawiciele smoków żywiołów władający żywiołem ziemi i panujący nad wszystkim co jest z nią związane. Zazwyczaj występują w powieściach lub filmach fantasy.

Wygląd smoków ziemi Edytuj

Smoki ziemi mogą się od siebie wielce różnić. Wygląd smoka zależy od wyobraźni autora. Wśród smoków ziemi najczęściej występuje zielone i brązowe ubarwienie. Powszechne są osobniki z elementami takimi jak gałęzie i mech. Nierzadko jednak są utożsamiane z kamieniami, błotem, ziemią i pyłem, co jest w zasadzie bardzo trafnym porównaniem. Gruba skóra smoka pokryta zazwyczaj (choć nie zawsze) kamieniami „wyrastającymi" ze smoka, twardymi łuskami, bądź brodawkami. Czasami wyrastają na nich kamienie szlachetne. Bardzo dobrze kamuflują się na tle ziemi i kamieni.

Siedlisko smoków ziemi Edytuj

Występują powszechnie w dolinach i lasach, lecz preferują bagna i jaskinie w kanionach. Dobrze czują się w miejscach wilgotnych. Dostosują się do każdego środowiska lądowego, byleby miały dostęp do ziemi lub błota.

Charakter smoków ziemi Edytuj

Smoki Ziemi charakteryzuje to czym władają - ziemia i kamienie. Są twarde, nieco leniwe i uparte. Cierpliwe i długowieczne. Tajemnice im powierzone rzadko zostają powtórzone komuś innemu przez owego gada. Są silne i często niebezpieczne oraz agresywne, lecz nigdy nie wiadomo, co skrywa kamień pod twardą skorupą...

Jednak wszystkie cechy charakteru zależą od autora i nie ma co do nich standardów.

Przyjaciele i wrogowie smoków ziemi Edytuj

Smoki ziemi zazwyczaj nie atakują i są przyjacielskie w stosunku do:

  • Smoki Natury
  • Inne smoki Ziemi

Smoki ognia zazwyczaj atakują i są wrogie w stosunku do:

  • Smoki Powietrza
  • Smoki Lodu

Umiejętności Edytuj

  • Lot - jak większość smoków, jaszczury władające ziemią często posiadają zdolność lotu, aczkolwiek nie zawsze.
  • Zianie ogniem - jak prawie każde smoki, gady ziemi posiadają gorący oddech mogący spalić nawet najtwardszy kamień, lub puścić z dymem całą wioskę...
  • Niesamowita siła - Smokom Ziemi często przypisywana jest wielka siła,
  • Władanie ziemią - w niektórych książkach, filmach lub grach gady te potrafią władać ziemią w rozmaity sposób.

Galeria Edytuj

Zobacz więcej...Edytuj

Zobacz inne Smoki Żywiołów!
Smoki Żywiołów Smok CiemnościSmok MrozuSmok NaturySmok OgniaSmok PowietrzaSmok WodySmok ZiemiSmok ŚmierciSmok Światła

Więcej z Fandomu

Losowa wiki