FANDOM

Sztukamięs (ang. Meatlug) - smoczyca z gatunku Gronkiel pojawiająca się w filmach z serii Jak wytresować

smoka, jej jeźdźcem jest Śledzik.
Sztukamięs
Sztukami s F2.png
Występowanie
Seria Jak wytresować smoka
Film Jak wytresować smoka (2010), Jak wytresować smoka 2 (2014)
Pierwsze pojawienie Jak wytresować smoka (2010)
Podstawowe informacje
Gatunek Gronkiel, Smok
Płeć Samica
Jeździec
Właściciel
Śledzik Ingerman
Przyjaciele Jeźdźcy smoków; Szczerbatek; Hakokieł; Wym i Jot; Wichura
Wrogowie Berserkowie; Łowcy smoków; niektórzy wikingowie
Informacje biograficzne
Status Żyje
Wiek Nieznany
Data narodzin nieznana; czasy wiokingów
Data śmierci Jeszcze nieznana
Lokalizacja Archipelag Barbarzyński, wyspa Berk
Wygląd
Kolor łusek Brązowe z fioletowymi plamkami
Kolor oczu Żółte
Wielkość Około 4. metrów długości, rozpiętość skrzydeł ok. 5. metrów
Broń Lawa, szpony, wielkość
Ogień Kule lawy

Wygląd Edytuj

Sztukamięs wygląda jak zwykły gronkiel, jest brązowa z fioletowymi plamkami, wielkością dorównuje Pyskaczowi.

Charakter Edytuj

Smoczyca, złagodniała po wydarzeniach z filmu, jest bardzo przywiązana do Śledzika oraz do reszty jeźdźców, źle znosi krytykę oraz nieuprzejmość, jest wrogo nastawiona do nieprzyjaciół.

Zdolności Edytuj

  • Strzał lawą - Sztukamięs potrafi celnie strzelać dużym strumieniem lawy.
  • Atak ogonem - smoczyca potrafi solidnie uderzyć przeciwnika swoim twardym, przypominającym maczugę ogonem. Taki cios potrafi skutecznie zniechęcić przeciwnika do dalszego ataku.
  • "Zrzut na stojaka" - został pokazany w odcinku Na szarym końcu. Polega on na wzniesieniu się Sztukamięs na sporą wysokość, po czym smoczyca składa skrzydła i spada w dół. Tuż nad celem nagle wznawia lot, zwisając ponad przeciwnikiem. Ruch ten może być wykorzystywany do przestraszenia bądź zaskoczenia wroga.
  • "Gronkielowe wiry" - sztuczka ta pierwszy (i jak na razie ostatni) raz pojawiła się w odcinku Efekt węgorza, podczas walki z dzikim Tajfumerangiem (prawdopodobnie siostrą Płomienia). Śledzik nakazuje smoczycy użyć "gronkielowych wirów". Sztukamięs zaczyna obracać się w powietrzu wokół własnej osi, po czym podlatuje do przeciwnika i zaczyna się o niego obijać całym, obracającym się ciałem. Ten ruch potrafi mocno zdezorientować wrogiego smoka i zmusić go do rezygnacji. Co ciekawe Sztukamięs nie odczuwa skutków szybkich obrotów, w przeciwieństwie do swojego właściciela.

Historia Edytuj

Jak Wytresować Smoka Edytuj

Smoczyca po raz pierwszy pojawia się na smoczym szkoleniu, na niej młodzi wikingowie uczyli się dezorientacji smoka, przez hałasowanie. Drugi raz pojawia się również na smoczym szkoleniu, gdzie Czkawka poskromił ją za pomocą smoczymiętki, a trzeci raz pojawia się podczas ostatniej rundy mającej rozstrzygnąć kto zabije smoka. Czkawka wygrał zastosowując jedną ze swoich sztuczek. Później pojawia się podczas bitwy z Czerwoną Śmiercią, gdy jeźdźcy chcieli zdezorientować królową poprzez uderzanie w tarcze. Smoczyca Śledzika, wrażliwa na hałas, upada przygniatając go. Po raz ostatni widzimy ją na końcówce filmu, gdy lata razem z innymi Jeźdźcami, wraz z Czkawką i Szczerbatkiem na czele.

Gift of night fury Edytuj

Po raz pierwszy w krótkometrażówce smoczyca pojawia się gdy bawi się z dzieckiem przebranym za Gronkiela, później widzi ogromne stado smoków przelatujące nad Berk, lecz nie dołącza do nich.

Później okazuje się, że Śledzik zamknął Sztukamięs w domu, odkrywa to Czkawka. Sztukamięs wylatuje, mimowolnie zabierając ze sobą Czkawkę, następnie docierają na Smoczą Wyspę, gdzie Czkawka poznaje zwyczaje smoków, oraz sposób wykluwania się piskląt. Tymczasem na Berk Astrid, Mieczyk i Szpadka odkrywają w gnieździe Sztukamięs jej jaja, rozdają je jako prezent z okazji święta snogleggota, lecz jaja wybuchają niszcząc wioske.

Kiedy Czkawka wreszcie dociera na Berk, Sztukamięs zauważa swoje młode i karmi je rybą, zaś Śledzik zauważa ją i rzuca się na nią.

GaleriaEdytuj

Zobacz także...Edytuj

Postacie z ,,Jak Wytresować Smoka"
Smoki Czerwona ŚmierćHakokiełJot i WymMarudaSzczerbatekSztukamięsWichura

Więcej z Fandomu

Losowa wiki