FANDOM

Wikia_Logo.png Ta strona zawiera treści lub informacje z Elder Scrolls Wiki.
Wężowy Smok
Serpentine Dragon 01.jpg
Podstawowe informacje
Siedlisko Tamriel, Solstheim
Dieta Wszelakie mięso (także ludzkie)
Rodzina Wszystkie dovy
Umiejętności Lot, Krzyki, mowa
Broń Lot, Krzyki, umysł
Wygląd i charakter
Kolor łusek Szare
Kolor oczu Czarno-szare
Rozmiaru Duży; dorosły gad może być wielkości gospody
Zachowanie Wrogie w stosunku do ras rozumnych (czasem również innych dovów)
Wrogowie gatunku Rasy rozumne Tamriel
Przyjeciele gatunku Dovy (nie zawsze)
Wężowy Smok (ang. Serpentine Dragon; de. Schnagendrache; dov. Vithuv Dovah) - gatunek dovy występujący w grze The Elder Scrolls V: Skyrim. Jest jednym z najrzadziej spotykanych smoków ze względu na ich miejsce zamieszkania - wyspę Solstheim, w większości zamieszkaną przez Mroczne Elfy.

Wygląd Edytuj

Wężowe smoki mają ciemnoszarą skórę, ich pyski są kształtu przypominającego owal. Ich oczy są osadzone po oby stronach pyska, białka, miast być białe, są czarne, a tęczówki smoków mają kolor szary. Źrenica jest mała i okrągła. Mają ostre zęby, które wystają im z paszczy. Ich dolna szczęka jest mocno wysunięta do przodu. Szyja gadów nie jest za długa, od jej początku aż po ogon ciągnie się błona. Wężowe Smoki mają parę silnych, błoniastych skrzydeł, które umożliwiają im latanie. Ich łapy są podobne do kończyn pozostałych dovów - są średniej wielkości i kończą się zakrzywionymi szponami.

Relacje i zachowanie Edytuj

Wężowe Smoki, z racji na swoje miejsce zamieszkania, rzadko mają kontakty z ludźmi i innymi rasami poza Mrocznymi Elfami i zwierzętami żyjącymi na Solstheim. Mimo to są wrogo nastawione do Dovahkiina i każdego innego przybysza ze Skyrim, jak i mieszkańca Solstheim.

  • Lot - Jak większość smoków, Wężowe Gady potrafią latać dzięki swym potężnym skrzydłom. Robią to prawie cały czas i kochają to, dlatego rzadko znajduje się smoka, który długo siedzi w jednym miejscu.
  • Krzyki - Wężowe Smoki, dzięki swemu dziedzictwu potrafią posługiwać się Thu'um. Swym głosem mogą palić, niszczyć, zamrażać, wydzierać duszę z innych istot i wiele innych. Lecz smoki zazwyczaj wyposażone są w jeden, ewentualnie dwa Krzyki - ogniste bądź lodowe, niekiedy posiadają Krzyk Rozbrojenia.
  • Mowa - wszystkie dovah posiadają zdolność mowy, inaczej

nie potrafiłyby posługiwać się Krzykami. Z niektórymi smokami, takimi jak Paarthurnax lub Odahviing możemy porozmawiać. Z tym drugim jedynie po wykonaniu odpowiedniego zadania.

  • Inteligencja - smoki te są rozumną rasą, choć wielu uważa je po prostu za zwierzęta. Posługują się mową (Dovahzul i językiem ludzkim), co jest jednym z dowodów świadczących o wielkiej inteligencji gadów.
  • Nieśmiertelność - na Wężowe Smoki, jak na wszystkie dovah, nie wpływa czas. Mogą żyć setki, a nawet tysiące lat. Najstarszymi znanymi dovah są prawdopodobnie Alduin i Paarthurnax.

Siedlisko Edytuj

Wężowe Smoki zamieszkują ponurą wyspę Solstheim, która pokryta jest popiołem. Zamieszkują ją również Mroczne Elfy i zwierzęta, w większości insekty. Wyspa nie jest duża, przez co smoków na niej też nie ma zbyt wielu.

Galeria Edytuj

Zobacz także... Edytuj

...inne artykuły związane z Wężowym Smokiem:
Inne gatunki smoków z The Elder Scrolls: Czcigodny SmokDovahKrwawy SmokLegendarny SmokPradawny SmokSmok MrozuStary SmokSzkieletowy SmokWężowy Smok
Nazwane smoki z The Elder Scrolls: AlduinDurnehviirKruziikrelKrosulhahMirmulnirNaaslaarumNafaalilargusOdahviingPaarthurnaxRelonikivSahloknirSahrotaarViinturuthVuljotnookVulthuryol
Inne artykuły dotyczące The Elder Scrolls: KrzykSmocze DziecięSmoczy kurhanŚciana AlduinaŚciana Słów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki