FANDOM

Autorem tego niezwykłego gada jest Cornoctis. Pamiętaj, aby nie dodawać żadnych informacji niepotwierdzonych przez autora.
Widmo Lykos
Podstawowe informacje
Siedlisko Wysokie szczyty
Dieta Baranina i wołowina
Umiejętności Tworzenie mgły, znikanie i pojawianie się w cieniu
Wygląd i charakter
Kolor łusek Białe, blado żółte, brązowe, czarne
Kolor oczu Czarne, brązowe
Rozmiaru Wysokość: 1,5-2m

Długość(z ogonem): 3-7m

Wrogowie gatunku Smoki Światła, Lodu i Powietrza
Przyjeciele gatunku Smoki Mroku
Widmo Lykos - tajemniczy smok, pojawiający się jedynie w starych opowieściach.

Wygląd Edytuj

Widma wyglądają nieco jak skrzyżowanie wilka ze smokiem. Budowa ciała przypomina kształtem wilka, zaś skrzydła i ogon wyglądają smoczo. Przez cały grzbiet biegnie 'grzywa', która według legend "płonie na niebie, niczym gwiazda". Niektóre osobniki zamiast łusek, posiadają sierść, która w zależności od wieku ma inny kolor. W młodym wieku (od kilku miesięcy do 2 lat) ich sierść jest czarna, i z wiekiem robi się coraz jaśniejsza, przez siwą, kremową aż do całkiem białej niczym śnieg.

Siedlisko i dieta Edytuj

Widma Lykos prawdopodobnie występują na wysokich szczytach, niedostępnych dla ludzkiego oka. Jedynie od czasu do czasu pojawiają się w ludzkich wioskach.

Żywią się najczęściej baraniną i wołowiną, gdyż polują na bydło, które jest hodowane przez ludzi.

ZachowanieEdytuj

Najczęściej zbijają się w grupy po 7-10 osobników, w których jest (tak jak u wilków) samiec alfa. Kontroluje on wszystkimi osobnikami w stadzie. Widma są gatunkiem terytorialnym. Wyznaczają rewir, do którego nie dopuszcza się osobników nie należących do stada. W głębi rewiru, w miejscu najbardziej niedostępnym, urządzają legowisko, gdzie na świat przychodzą młode pokolenia Lykosów.

Widma Lykos są bardzo tajemiczymi smokami. Gdy polują zwykle chowają się w cieniu, by zapolować na zwierzę, które za bardzo oddaliło się od reszty. Gdy polują stadem, otaczają zwierzynę w powietrzu, wypuszczają mnóstwo mgły i powoli zlatują na ziemię, by zabić zdezorientowane stworzenie.

Tresura Edytuj

Nikt nigdy nie wytresował Lykosa, więc nie wiadomo jakim sposobem, oraz czy w ogóle można go wytresować.

Ogień Edytuj

Widma nie zioną co prawda ogniem, ale wytwarzają mgłę, która jest w stanie oślepic przeciwnika lub potencjalną ofiarę.

Wytwarzają mgłę, która zdolna jest oślepić przeciwnika.

Są bardzo trudne do zobaczenia, gdyż potrafią zniknąć i po chwili pojawić się znikąd. Potrafią kamuflować się w cieniu, którego wystarczy im bardzo mało.

Ciekawostki

  • Są bardzo nieuchwytne, trzeba być bardzo spostrzegawczym, by je ujrzeć.
  • Są wrażliwe na światło,

Więcej z Fandomu

Losowa wiki