FANDOM

Wybraniec Smoków (Opowiadanie)
Podstawowe informacje
Autor Katarzyna Szelenbaum
Ilość stron 12
Tom/Ilość tomów {{{Tom/Ilość tomów}}}
Wybraniec Smoków - opowiadanie fantastyczne autorstwa Katarzyny Szelenbaum. Opowiada o Strzyżyku, który uważał się za Wybrańca Smoków.

Streszczenie Edytuj

UWAGA! Poniższe treści mogą zdradzać fabułę książki, filmu lub gry (pomiń sekcję)
Chłopiec zamieszkały u swego wuja, kiedy jego rodziców pochłonęła ziemia, jest wyśmiewany, uważany za wariata i szaleńca. Nikt nie nauczył go wyzywać, postawiać na swoim, a nawet odszczekiwać jak trzeba, dlatego młodzieniec siedział jedynie w chacie swego wuja, pogrążony w rozpaczy, samotności i żalu. Siedział tam, aż do dwudziestego roku życia - wtedy zmarł jego wuj.

Strzyżyk wypadł wówczas na zewnątrz i zaczął krzyczeć, walić w drzwi chaty z rozpaczy. Pobudził tym wioskę, a rozjuszeni mieszkańcy zaczęli go bić, wyzywać, aż w końcu młodzieniec uciekł do lasu. Biegł, ile miał tylko siły w nogach, aż w końcu upadł i poczuł, jak jego krew spływa na zimną ziemię. Ze zdziwieniem dostrzegł, że znajduje się na Smoczej Skale. Skała była tak zwana z powodu swego kształtu; przypominała bowiem owego jaszczura.

Według legendy, Smoczy Wybraniec musi być poniżany i wyśmiewany, ale wciąż wierzyć w smoki.

Strzyżyk siedział latami na Smocze Skale. Co jakiś czas przychodzili do niego mieszkańcy wioski i obrzucali go kamieniami i obelgami, lecz on tylko im coś odkrzykiwał. Wkrótce przestał robić i to. Znużeni człowiekiem, który nie reaguje na ich obelgi wieśniacy zostawili go.

Po kilkunastu latach przybył do Strzyżyka pijany chłop i poinformował go, że nie ma już wioski. Wszyscy wynieśli się do innej doliny i został sam.

Siedział dalej na Smoczej Skale, bez jedzenia i picia. Siedział tak, modląc się do smoków. W końcu zwątpił, zauważając, że smok umiejscowiony w skale to tylko gra cieni, i żadnego tam nie ma.

Lecz po następnych latach, które tam przesiedział, zjawił się.

Przyleciał tam biały smok, zamiast łusek mający pióra i oczy czarne jak noc. Na początku Strzyżyk pomyślał, że smok przyleciał do niego. Zapytał więc, czemu tak długo musiał na niego czekać.

Smok nie odpowiadał. Nagle usłyszał zapytanie dziecinnego głosu: Czy to ty mnie wzywałeś? Smok odwrócił łeb a Strzyżyk dostrzegł tam chłopczyka. Starzec nie mógł uwierzyć, że to nie on miał być Smoczym Wybrańcem. W końcu cierpiał i znosił obelgi przez te wszystkie lata.

Zaczął mamrotać, że czemu to nie on? Ten, który cierpiał całe życie.

Wkrótce Strzyżyk poczuł uderzenie i poleciał w górę, a gdy spadł, umarł.
Koniec spoilerów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki